måndag 24 maj 2010

Tillbaka fran Los Angeles!

Tillbaka fran Los Angeles!

Det har varit en helt underbar helg i LA, jag kommer snart aka tillbaka igen..
Allt borjade med att jag och Niklas drog fran San Jose pa fredagen vid halv tva och kom fram ca. kl nio pa kvallen. Hotellet lag ca. 40 meter fran Hollywood blvd, hotellet lag precis bakom Hollywood highland shoppingmall... =)
Det blev en snabbdusch for att sedan bege sig ut och ta nagot att kaka, vi hamnade pa Mels som ar ett mysigt hamburgerstalle fran 60 talet, vi drack lite ol och kakade hamburgare innan vi gick en runda pa Hollywood blvd och Sunset.  
Pa lordagen drog vi till Universal Studios, jag trottnar aldrig pa den parken... de finns alltid nagot roligt att gora, jag var tvungen att aka Simpsons karusellen tva ggr... den ar den baste riden pa hela stallet.
Senare pa kvallen drog vi till nagra barer i Hollywood och drack ol, lyckad kvall... jag forsokte aven fa med mig min kusin som bor i Hollywood men han skulle jobba nastkommande dag sa han foljde ej med ut.

Nasta dag akte vi ut till Santa Monica for att chilla lite vid piren, men val framme mottes vi av kraftiga kalla vindar, sa det blev enbart ett snabbbesok i Santa Monica. Vi begav oss istallet till Beverly Hills och tog en fika.
Senare pa kvallen kannde vi for ett biobesok pa imax pa Universal City Walk, vi kollade pa den nya Shrek filmen.
Idag akte vi mest runt och tittade runt i Los Angeles och kakade lunch innan vi begav oss hem, nu ar jag hemma och ska planera in en ny resa till LA inom snarast framtid!!



Akte upp pa berget och tog en liten bild


China Teatern


Niklas ar nojd med sin hamburgare


Ol, mat och Hollywood.. kan inte bli battre!


Mels


Universal ingangen


Scooby Doo akte runt och vinkade


Vi handlade en gigantisk Dounut pa Kwik-E-Mart som vi glomde bort efter vi hade atit middag... attans!


Sa har glad ar man efter att ha akt " The Simpsons Ride "


Fraga mig inte vad jag haller pa med! ;)


Jag och Franki blev snabbt goda vanner!


Beverly Hills


Niklas poserar pa den kanda soffan vid Highland!


IMAX

LA ar alltid lika harligt och jag langtar tillbaka tills nasta gang jag aker dit!!
Men nu ar jag tillbaka i min lagenhet och ska se till att plugga lite infor mina kommande prov denna vecka!

Ha det bast

/ Andreas =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar