fredag 9 april 2010

Fredag och forsta filmlektionen avklarad =)

Helt underbart! =)
Det ar fredag, klockan ar lite efter tva och jag har haft min forsta filmlektion, helt underbart... vi satt och tittade pa nagra kortfilmer och fick i laxa att analysera filmerna... skitroligt!!
Annars gick vi igenom lite historia bakom film och annat roligt.
Jag fick nyss reda pa att jag fick jobb i bokaffaren och i datoravdelningen pa skolan sa nu kommer jag att jobba hela denna quarter, det blir ungefar 10 timmar per vecka men det ar battre an inget! =)
Men om jag visar framfotterna och ger allt sa far jag nog en 20 timmars tjanst till nasta quarter...!
Jag skrev precis ut mina laxor till nasta helg, och aven mitt schema till datoravdelningen.
En annan sak som ar underbart ar att det ar stralande solsken och det ar shorts och t-shirt vader, Andreas gillar vadret! =)

Min lektionssal i Film/TV

Ja en sak till, haha, under min forra mattelektion sa skrev lararen nagra tal pa tavlan som vi skulle losa... dar var tva latta och en lite svarare.
Han gick runt och kollade pa olika elevers losningar pa det talet, han gick forbi ca. 7 st innan han kom till mig och tittade hur jag hade lost problemet.
Han stallade sig upp och sade foljande: hehe
" Mr Stoltz did it exactly the way I wan't you ( resten av klassen ) to do it, Stoltz here will go upp and explain the way he did it infront of the class "
Haha, jag fick ga upp och forklara vartenda steg som jag gjorde i min mattelosning... det maste betyda att jag kan nagot inom matte.. hehe
Det kandes bra nar han valde mig av ca. 35 elever.
Nu ar det helg, och jag ska nog till IKEA idag om alla bitar faller pa plats.
Jag onskar er en trevlig helg vart ni an befinner er.
Ha de bast
/ Andreas =)

1 kommentar:

  1. Kul att höra att du fick jobb vid skolan och att du har roligt i film kursen! Håller tummarna att allting går riktigt bra för dig!

    SvaraRadera