tisdag 23 februari 2010

Social security number!

Jag har precis hamtat min ansokan fran " International Students office " ang. mitt Social Sequrity number och sitter just nu i skolans datasal och fyller i nagra papper som jag ska lamna till Social Sequrity office i San Jose Downtown.
Det ar tankt att jag ska aka dit denna eller nasta vecka, lite beroende pa deras oppetider.
Det ska bli harligt att fa mitt SS# for da kan jag skaffa mig en cellphone plan, fa kredit och en massa andra formaner... sen bara det att jag far lov att borja att jobba nasta quarter innebar mer pengar i fickan och det ar underbart!

Jag haller aven pa och kollar pa lite olika bilar just nu, jag kanner att man maste ha en bil har annars ar man fast... men kan ta sig runt med deras " public transportation " men det ar inte varldens mest palitligaste bussystem, det funkar men det tar tid.

Jag kommer att skicka tillbaka min HP dator som jag kopte for nagon vecka sedan, sa det blir inte lika mycket bilder efter ungefar fredag... men det ar bara tillfalligt for sen ska jag kopa mig en Mac istallet och borja med mina filmprojekt.

Jag ska lagga upp lite bilder pa skolan ikall eller imorgon, jag tankte ta lite bilder idag men idag regnar det sa jag vantar tills imorgon och ser ifall det blir battre vader da.

Nu ska jag ivag och ha en review i matte... det ar midterm i matte pa torsdag... jippie!  eller inte.. haha!


ha det bast

/ Andreas =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar