fredag 26 februari 2010

SJ Downtown och helt underbart vader!!

Jaklar vad fint vader det var idag, ca.18 grader och solsken i San Jose Downtown =)
Idag fick jag ordnat en hel del, jag borjade med att stiga upp lite extra tidigt for att forsoka slippa den langa kon hos Social Security Office.
Jag tog bussen dit men hade ingen aning vart jag skulle ga for att hitta till stallet.
Jag borjade att forsoka lokalisera vart 1st street ligger, jag tittade runt mig men sag ingen gata som heter 1st street, sen kom jag med den kloka iden att gena mellan tva byggnar for att se vad som fanns pa andra sidan.
Precis nar jag kommer halvvags genom sa ser jag en skylt dar det star  " Social Security Office ", haha... helt perfekt! sa det blev ingen lang runda for mig att forsok hitta dit.

Ni som ska borja studera pa nagot college har i narheten kan enkelt och bra ta buss 23 fran De Anza College mot San Jose och hoppa av vid Light rail station och ta ca 20 steg sa ar ni framme.

Men val framme sa kom jag till den roliga kon, det tog mig ca 1,5 timme innan jag pratade med tjejen som tar hand om ansokaningarn.
Men nu ar det fixat och inom 2 veckor sa har jag mitt Social Security number och kan borja jobba! =)

Efter mitt lilla besok gick jag en runda i SJ Downtown och njot av det fina vadret, at lite lunch och solade mitt bleka ansikte. =)
Jag akte tillbaka till skolan for att gora min sista midterm i matte som gick riktigt bra!
Mitt sista stopp for dagen blev Home Depot ( som Bauhaus ) for att kopa mig en tejprulle, jag ska skicka tillbaka min HP dator imorgon, sa tyvar kommer jag inte kunna uppdatera lika ofta men ska forsoka att gora det pa skolan istallet.



Ni som kanner till Pablo Francisco ( stand up ), han spelade in en DVD pa detta stalle... jag maste dit nagongong.... nagon som vill med ?


Undebar dag, kan inte bli battre i Februari!


San Jose Downtown


Jag slutade dagen med att ta en bild, den blev ratt mysig.

1 kommentar:

  1. ANDREAS!!!!
    JENNY HAR SKAFFAT GYM KORT NU :d WIIIIIIEEEE

    SvaraRadera