lördag 3 december 2011

Vilken dag!

Det var inte varldens basta dag idag inte! 

Vi borjade filma som vanligt och allt gick hur bra som helst fram tills vi skulle spela in bilscenen, jag marker da att jag har fatt punktering pa mitt hogra framdack! Inte det roligaste, jag kunde fixa dacket sjalv men min motspelerskas kompis som skulle hamta upp henne ar bilmekaniker sa han fixade det pa 1minut.
Jag korde vidare till Sears Auto center och fick fixat till mitt dack, men val pa plats sag jag att bada mina framdack var valdigt slitna och att jag var rvungen att gora en "alignment" pa dacken for slitage hade borjat ske pa dackens yttersta sida. Sa notan slutade pa ca. 260 dollar for tva nya dack, installation, alignment, skatter och aven tva nya torkarblad. Dom pengarna tankte jag anvanda till nagot annat men de ar alltid lika kul att spendera det pa bilen istallet.  

Det enda positiva med hela grejen ar att jag nu har tva nya dack och kan kanna mig lite mer saker nar jag ska aka ner till Los Angeles under Jul och Nyar. Jag fixade aven en forsakring pa bada dacken sa om jag far en spik eller nagot annat som kan forstora dacken ( som jag fick nu ) sa kommer dom satta pa nya dack till mig gratis.

En annan sak som ar storigt ar att jag kom hem for ca. 10 minuter sedan och att jag skulel egentligen varit hemma for 4:a timmar sedan och spenderat tiden fram tills nu att plugga. Men sa blev det inte, nu borjar jag bli trott istallet och ar lite tveksam till att borja satta mig och studera nar solen redan gatt ner. Men jag far nog se till att skriva iallafall en sida pa mitt sista engelska papper... jag maste ha gjort nagot idag!


Det lilla dacket passar inte riktigt in i proportionerna med resten av bilen, men tur ar det att man har ett extradack, annars hade jag varit tvungen att ringa AAA ( som motormannen i Sverige ).


Jag har inhandlat lite Smirnoff Ice, sa det far nog bli en Smirnoff och lite Engelsk litteratur sahar en lordag kvall!


1 kommentar:

  1. Va fint... tänk på att brandbilarna här i Sverige oxå har svart vitt på sina fälgar. Så du är ju jätte tuff nu... ;-)
    mvh Benny

    SvaraRadera