tisdag 20 december 2011

University

Efter en lagn dag runt om i Norra Los Angeles kanner jag mig nu lite utslagen och ska snart lagga mig i soffan och glo pa nagra filmer.
Men skoj var det, jag var och besokte en av skolorna som jag har sokt till och jag maste saga att jag var grymt imponerad av skolan och dess storlek. California State University Northridge ligger i San Fernando Valley, ca 3o minuter (kan ga snabbare, allt beror pa trafik) fran Hollywood. Ytan ar sa mycket storre an skolan jag gar pa idag och sjalva stammningen av byggnader och layouten kanns sa himla mycket battre, anda fast skolan var stangd p.g.a vinterlovet. Jag kunde tyvar inte ga in pa sa manga stallen dar jag egentligen hade velat kolla, men jag fick anda en uppfattning av skolans storlek och kansla. Filmen Superbad med Jonha Hill ar insplead pa main cumpus, och man forstar varfor dom valde denna skola, bibloteket ar grymt imponerande... kolla filmen och se.

Alla dessa sma mysiga parker, fontaner m.m gor det nog till en harlig plats att studera pa nasta ar.
Ni far tanka er att det ar folk pa omradena och inte helt tomt som pa bilderna nedan:






Det var riktigt harligt att dom hade ett stort omrade med Apelsintrad, man kan ga och plocka nar man vill, och dom smakade faktiskt bra, lite smatt sura bara!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar